Obehaligt!

Det här fick jag göra på eng idag, fyfan!
kolla videon!

Fast jag skrev den på svenska först sen så översatte jag den till eng.
Så här är den svenska texten.

Fallande björnar




I klippet så faller det flera isbjörnar från himlen, varje isbjörn väger 400kg.
Dom slår i mot husen och på marken, tro mig det är inte något mysigt ljud och det ser inte trevlig ut. Det är hemskt med andra ord! Slutet av klippet så står det en text, då förstår man klippets budskap.

Budskapet var att varje person som åker flyggplan släpper ut 400kg utav CO2.
Lika mycket som en isbjörn väger. Om jag skulle åka så släpper jag ut så mycket CO2 att jag kunde lika gärna se en isbjörn falla. Tänk ett helt plan med 150 personer. 150 isbjörnar falla från himlen!

Sättet dom visar det på är ju hemsk. Men det får en att tänka till om miljön. Hur mycket man sabbar den genom nöjen och bekvämligheter.
Den stora frågan är, skulle du kunna betala mer för att inte sabba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0