Dagens tips v.7

Innan jag sminkar mig så tvättar jag mitt ansikte med ljummet vatten.
Inte mycket utan några droppar. Torkar och sedan tar jag på sminkskyddskräm och
sminkar mig som vanligt.

När jag ska tvätta bort sminket så använder jag tvål och återfuktande direkt efter.
Men helst ska man använda ansiktstvätt men det funkar bra med tvål om man har en bra återfuktande kräm.

När jag var yngre så köpte jag dåliga foundation och använde ingen kräm. Så efter ett tag så sabbades min hy.
Fick röda prickar på kinderna. Nu när jag sköter mitt ansikte så har prickarna börjat försvinna.
Jag har aldrig haft problem med finnar eller torr hy.
Så tacksam för det.

Har vänner som gjort samma som jag har gjort. Dom har varit tvungna att åka till doktorn och fått tabletter. Som ibland inte har funkat för sedan provat andra. Tror mig det kostar mer än att köpa bra foundation och krämer.

Kommentarer
Postat av: malin

bra tips ;)

2011-02-14 @ 10:26:49
URL: http://finallyfound.blogg.se/
Postat av: Tina

villka är bra foundation? visa bilder.

2011-02-14 @ 16:25:04
Postat av: Anonym

Jag har skriven om en foundtion som jag älskar.

Gå in på kategorien tipsar och gå ner lite så hittar du den :)

2011-02-14 @ 19:09:05
URL: http://inay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0