instängda

 
Åååh min lilla tjej. Allt hon ville var att få gå ut.
På fönstret och balkongdörren stog hon och banka,
Även gick hon till pulkan.

Riktigt snökaos, man ser knappt Fredriks bil.
Stackarrs alla som blivit drabbade av kaoset.
Folk som inte kommer hem eller dom som har gått hem.
 
Jag därimot har bara tvättat, städat, bakat, lagat mat, sovit och busat med mitt hjärta.
Medans Fredrik bara har spelat datorspel.. Hahah nu ljög jag.
Han har haft fullt upp vill jag lova. varit några vändor till affären och förrådet.
Burit upp och ner med saker. Tunga saker...
 
Mot kvällen då det faktiskt var fint väder att ta sig ut på. Tog vi på oss kläder och gick ut.
En riktig lycklig tjej som fick åka pulka. Ficka med familjen Ö.
På vägen hem fick Ellie leka med snön. Ta vara på tiden då man kan leka ute.
Men vet aldrig när man kan få vara ute nästa gång. :)
 
Nu sover Ellie och jag ska försöka lära mig att virka.
Ska försöka göra ett par tofflor till lilleman och om jag lyckas ska även Ellie få ett par.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0