Julafton

 
Men redan dagen innan julafton åkte vi hem till min mamma.
Så vi skulle hinna vara så länge som möjligt tillsammans på juldagen.
På morgonen vart det risgryntgröt. Varm gröt med kanel och mjölk.
muums.
Dirket efter frukosten vart det att känna och klämma på högen av julklappar,
från Ellie sida. Spännande.
När alla var vakna och klara så vart det paket öppning fram till det var dags att börja med Jullunchen.
Mycket gott med julmat  och julmust. Jag tycker bäst om skagenröran och laxen.
(min lax har legat fryst). Vilken är din favorit del på julmaten?
Smälta maten lite och sen vart det ännu mer paket öppning.
Julklapparna öppna och bilen packad.
Så vart det många kramar och julhälsningar innan vi satte oss i bilen mot Fredriks familj.
 
Där det vart ännu mer mat, men ingen julmat.

Julklapps öppning för Ellies del.
Efter det vart det spel för oss vuxna om julklapparna som fanns,
som vi alla hade lagt ett paket var i högen.
 
Vid 8 drog jag och Ellie hem till Fredriks mormor.
Där vi myste för fullt, bara vi två enda fram till klockan 10 då hon gav upp.
Hon sov som en stock.
 
 
Oh så mycket fint vi har fått, otroligt tacksamma!
1000 gånger tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0