Sjukling

39,5 har Ellie nu.
Känns som hon kommer brinna upp.
Om jag skulle sätta henne i snön, skulle all snö smälta runt omkring henne.
Svårt att få henne att somna, hon somnar till i fem och sen vaknar hon.
Gnäller i fem min sen somnar, hela tiden.
Ursh det kan inte vara lätt för henne just nu.

Försöker hela tiden ge vatten, men hon säger nej oftas.
Fast mandarin, välling och lite vatten har gått ner.
 
Snart blandar jag saft till henne, bara hon dricker något så är jag nöjd.
Får hålla koll att hon kissar. 
 
Sjuk brukar hon bli. Men då har hon ändå varit nöjd med livet.
Velat busa och leka. Nu är hon bara slö, knappt orkat gnälla.
Men var väldigt länge sen hon hade så här hög feber.
Dom gångerna hon har gnällt är då vi suttit och inte gjort något.
Så valet att städa var ganska självklart, då vi alla höll oss sysselsatta.
 
 
Undra vad vi ska göra imorgon för att roas oss ?
Baka lite mer, kanske?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0