2 månaders kontollen

Idag så var det dax för en två månaders kontroll. Hon är stark och fult frisk liten bebis.Stolt! :)
Barnläkaren sa att vi inte behöver oroa oss för hennes förkylning heller. Underbart!

Eftersom vi var på BVC så passade vi även på att väga och mäta.
Ellie går upp i vikt. Men nu verkar det som hon vill ändra sin vikt kurva. Hon är på väg neråt.
Som mamma så börjar man ju tänka vad gör jag för fel.
Ellie får mycket mat och hon blir mätt. Man vet det eftersom Ellie spyr efter måltiderna.

När bebisar spyr så är deras magar fulla.
Så jag kommer fortsätta att bara ge bröstmjölk men om hon går ner mer i vikt så kommer hon få ersättning också. Ersättning är tjockare än bröstmjölk.
Barnsjuksköterskan sa att det är ingen fara och då får jag ta och lita på henne. Det är tydligen vanligt att bebisar pendlar mellan kurvorna.
Så nu måste jag sluta noja mig om det här.



Nu så är Ellies
- vikt 5525g
- Lägnd 59 cm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0