Cake pops

Jag tänkte att jag skulle prov baka cake pops, ifall vi skulle bjuda på det till dopet.
Men nu är det så här att jag inte har någon lust att baka 60 st cake pops.



1 palet Ballerina kladdkaka.
50 gr Phildelphaost.
100 gr choklad
valfrit strössel


1. Mixar Ballerina och Phildelphaost till en smet
2. Rullar till små bollar.
3. In i fyrsen eller kylen i några min, så kakorna får stelna.
4. Smält chokladen under ett vattenbad. Doppa varje cakepop-pinne i choklad och tryck i bolen.
Chokladen fungerar som fixering så att cake- bollen inte ramlar av.
5. Sätt in i kylen igen.
6. Doppa sedan hela cake popsen i chokladen och och dekoera med srössel.
7. Ställ in i kylen tills det är dags att servera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0