scones

Jag börja dagen med att mysa med Ellie och börja baka, kl 7 på morgonen
Först så baka jag en plåt kärleksmums, http://inay.blogg.se/2012/february/karleksmums-1.html#comment
Nu har jag bakat fyra plåtar, äntligen klar! :)

Fredrik låg fortfarande och sov, Så jag passa på att göra fin frukost.
Han fick ingen sovmorgon men han fick god frukos iallfall;).

 

5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
0.5 tsk salt
50 g smör eller  margarin
2 dl mjölk


1. Blanda mjöl, bakpulver och salt i en bunke. Skär matfettet i bitar och lägg i. Finfördela matfettet snabbt med fingertopparna. Tillsätt mjölken och rör snabbt ihop till en jämn deg.

2. Tryck med mjölad hand ut på ett bakplåtspapper till rund kaka.

3. Skåra med kniv i ett kors och nagga med en gaffel.

4. Grädda mitt i ugnen, 250 grader, i 12 - 15 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0