Barnmat, igen

Idag fick jag göra ännu mer barnmat.
Två måltider per dag, ja det blir många burkar som går åt då.
Istället för potatis och köttfärs så gjorde jag köttfärssås. Blanda ihop det med nudlar.
Slurp så var det slut. Det tyckte hon om. Härligt!

Gjorde även fisk, kyckling och fläskkotlett. Ja bara så ni vet, så blandar jag i potatis, rotfrukt och grönsaker också.
Fisken och kycklingen vet jag att hon äter. Så får vi se imorgon vad hon tycker om fläskkotletter.
Måste nog sluta vara så feg när jag gör Ellies mat. Måste krydda mer, jag kan ha i allt förutom salt och socker.

Skönt att hon börjar älska mat igen. Vart lite orolig där ett tag eftersom hon börja ogilla allt förutom bröstmjölken.




Det gör ont i tuttarna för det mesta just nu.
Inte lätt och det är inte kul. Så otroligt jobbigt.
Vissa stunder gör det så ont att det känns som dom ska spricka.
Hoppas att det blir bättre snart och att mjölken inte tar slut helt.
Eftersom det är bra att ge Ellie bröstmjölk som mellanmål och på nätterna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0