Lekparken

 
När vi kom till lekplatasen fick hundarna vara med och leka eftersom det bara var vi där.
(Såklart hade hundarna fått gjort sina behov innan).
Efter 30 min var lekplatsen full med barn och vuxna, då hade hundarna fått på sig koppel och var utanför lekplatsen, men ändå så pass nära att jag såg och hörde dom.
Ellie lekte med sitt. Efter ett tag kommer det två flickor och skrek bebis och börja kasta små små pinnar på henne. Föräldrarna satt på en bänk inte så långt bort. Jag sa till föräldrarna att era barn kastar pinnar på mitt barn. Dom kolla på mig som jag vore dum i huvudet men sa inget atill mig eller sina barn.
Jag vet att dom var deras föräldrar eftersom barnen sprang till dom mellan varven.
Men tog Ellie så hon fick gunga istället.
Tror ni inte att dom barnen springer och jävlas med hundarna!?!?!?!
Då gick jag fram till barnen och fråga om dom ville klappa hundarna.
Vilket dom inte ville, men när föräldrarna såg att jag prata med deras barn,
ja då passade att ropa på dom.
 
Blir bara så irrterad på sånt, inte på barnen utan på föräldrarna.
Jag vet att barn testar gränser, det är något alla barn gör.
Men jag tycker att det är föräldrarnas jobb att göra något åt det.
Eller har jag fel?
 
Men i i alla fall, så har vi varit ute och lekt hela helgen.
Gått lång promenader, haft så otorligt fint väder.
Myst med mina små syskon och med mamma.
Ellie verkligen älskar att få leka av sig med sin mormor. mostrar och morbräder.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0