veckans händelser

 
Veckan har gått super snabbt. Känns som vi knappt hunnit andas innan dagen var slut.
 
I måndags så var vi på öppna förskolan med Tina och M,där trivs dom som fiskarna i vattnet.
När vi kom hem igen, dog jag i soffan en stund, sedan drog Fredrik. Så jag och Ellie passa på att sova en stund och var det lekdags i bollhavet.
 
Tisdag fick jag sov morgon till halv 11, frukost och sedan rulla vi över till Tina på lite fika.
hem till vår stökiga lägenhet, böjra städa. Lagom till att vi var nästan klara var det dags att hämta M och Z för lek och bus hos oss. Tro mig när jag säger det här, det var inte en sekund i lugn och ro. Var barn överallt och ingen stans. Att städa lägenheten innan var nog inte den smartaste iden.
Men fy vad roligt vi hade det. Framför allt Ellie och M.
 
Onsdagen var mindre krävande, mer åt det lugna.Tina och M kom över. 
Vi gick en promenad till affären för att handla lunch. När vi kom hem stände vi in oss i barnrummet, där barnen fick röja av sig i några timmar, sedan lunch och dom små fick sova middag.
Erika kom över, Ellie faster för lite fika.
 
Torsdag, har vi babyfika, alltid lika roligt. Skönt med ett ställe där både vuxna och dom små har utbyte av att vara där. Vi vuxna får fika och prata, medans barnen faktiskt får vara nästan över allt och leka.
Visst är dom för små för att leka ihop, men går en bebis följer resten efter.
Efter babyfikat är det babysim. Hem, äta lunch, gå ut med hundarna och sedan åker vi till badet.
Jag kan inte förstå hur mycket Ellie verkligen älskar att vara där. Hon är så nöjd och glad.
Hon fick dyka 6 gånger, utan ett enda klagomål.
Mamma och Christer hämta oss, så vi åkte hem till mamma, för lite middag och handla på Martin.
Köpte Marsinpan, 2,5 k. Ja jag tror det räcker till några tårtor. haha
Såklart köpte jag färgen rosa.
 
Fredag vart det att mysa med mamma. När Fia kom hem så åkte vi hem till mig. Köpte Pizza och hade en riktig mysig fredagsmys. Såg filmen dagboken. älskar den filmen.
 
Idag har vi haft stor bakning hemma hos familjen Ö, eftersom Z fyller 6 år.
Vi var några stycken som höll på. Fia höll på med läxorna, när hon vart klar med dom, gick Z och Fia för att spela. Ellie ja hon var hur nöjd som helst. Men vi baka kola kakor, cupecakes, vita choklad bollar och cake pops.
Lagom till att vi var klara så kom Conny och M med maten, pizza. 5 olika sorter som man fick välja av.
Kul att få olika sorter istället för bara en.
Oftast när man beställer pizza så tar man alltid samma, sällan man provar något nytt.
Ja gott var det, även om jag aldrig trodde det skulle var det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0