Lev som du vill ha det


Med Ellie tog vi allt som det kom.
Det vi hade hemma var säng, skötbord med tillbehör och lite kläder.
Hade inte ens vagn eller bilbarnstol, det fick vi dagen efter hon föddes.
 
Låter som vi var slarviga, lata och omedvetna...
Så var det inte. Det var mer att vi ville ta det som det kommer.  
Alltid varit så med mig och Fredrik. Nu är det inte lika mycket längre.
Det planeras lite mera men det händer ganska ofta att vi bara kör.
Bara för att man har barn behöver det inte betyda att allt behövs planeras.
Spontana utflykter är dom som blir bäst, tycker jag .
 
Det jag egentligen skulle skriva om var att med Ellie
tog vi som det kom och med lilleman är allt mer eller mindre klart innan ankomst.
Mycket beror väl på att vi har kvar nästan allt från Ellies bebis tid.
Det andra är väl för att vi vet att han blir en kille,
mycket svårare att låta bli och köpa något om man hittar nått.
Det tredje, Kan jag skylla på att det är andra bebisen?? Hmm
 
Jag tycker att båda sätten funkar och det finns inget rätt eller fel sätt.
Bara för att man är mer förbered behöver det inte betyda att man är en bättre mamma...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0