Nyfikenhet öppnar nya möjligheter.

Igår var vi och kolla på en lägenheten i Gustavsberg.
En fin liten trea utan hiss, två trappor upp
men med barnvagns förråd en trappa ner vid ingången.
oavsett om man bär upp vagnen så får den inte plats i hallen.
Stort minus för oss då Ellie bara kan somna i vagnen på dagtid.
Oj vad sovrummen var stora.
Men mindre kök, hall och vardagsrum.
Om vi nu jämför med våran lägenhet.
Balkongen var as liten och i Fredrik fall så var det som skulle svida mest.
I mitt fall var det här med hiss.
Upp och ner i trappor med två små och två hundar, det skulle svida.
Allt går men det låter som en svettig historia några gånger om dagen.
I området  är det många barnfamiljer och söt lekplats. Närmare stan.
 

Men ditt vill vi inte flytta, ett beslut vi sa direkt efter vi kom ut därifrån.
Jag kan inte se oss bo där, det var inte vi.
Skulle inte spelat någon roll om vi bytte ut tapeterna.
Det var mycket som inte var "rätt" och efter våra behov.
Jag gillar det här med stort kök och vardagsrum. en samlingsplats.
I våran lägenhet, har vi det vi vill ha, stort vardagsrum, någon lunda stort kök och stor balkong.
 Allt i denna lägenhet har vi gjort om.  
Från en äcklig och full lägenhet till en fräsch och snygg lägenhet.
Med viss hjälp från Värmdö bostäder, efter tjat.
Men mycket har vi fixa själva. ( jag pekar, Fredrik fixar).
 
Anledningen vi kolla var för att jag vill komma närmare min mamma och syskon.
(Tar drygt en timme att åka.)
Plus att det kan vara nyttigt och roligt att se sig om.

Kommentarer
Postat av: Joanna - mina två hjärtan

Vilka områden kollar ni på? :)

Svar: Hästhagen, tror jag det heter. :)
Ina - en mammas historia

2013-04-15 @ 23:21:29
URL: http://mittunderverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0