Tvätt, alltid lika roligt


Brukar få frågan om hur mycket jag tvättar i veckan.

Men det brukar vara 4 maskiner.
En vit, en svart, en med ljusa färger
och så har vi en härlig inställning på vår tvättmaskin där man kan tvätta med handtvätt.
Så i sin tur har jag kunnat köpa många tjocktröjor som ska tvättas i handtvätt.
Det är ju dom som är skönast!
 
Egentligen behöver jag inte tvätta så ofta.
För kläder  har vi. Den som har minst kläder är jag (?!).
Nu ännu mindre då många kläder är för små.
Men i vanliga fall så behövs inte det.
Det är bara det att jag inte tycker om att se tvättkorgen full.
Nu går det bara ren vana, viker nytvättade kläderna, startar en maskin,
hänger tvätt när det är klart och sedan förbereder jag en ny som startas dagen efter.
Så börjar det om.
 
Sängkläder och handdukar tvättas i tvättstugan,
om vi har smuttskläder så tvättas det i tvättstugan den dagen. Ca en gång i månaden.
 
Så ser vår tvättschema ut. Nej här bor vi inte i tvättstugan som vissa verkar tro ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0