Det bästa med livet är ni

 
" vilken förskola går din dotter på?
när ska dina barn ut på förskola?
Men när ska ditt liv börja igen?"
 
Mitt liv börja när jag föddes och livet vart komplett när jag fick barn. 
Att ställa en sån fråga är ganska respektlös i den sammanhängden. 
Det som förvånar mig är att det är föräldrar som frågar. 
Anser dom att man inget liv har om man hemma med barn? 
 
Jag vill ha folk att hänga med, men jag märker också att jag drar mig ifrån istället.
Folk har sina åsikter och dömer så fort man väljer en annan väg. 
Får 100 frågor och i slut ändan så är det synd om Ellie och jag borde fatta bättre, att det är dags att klippa navelsträngen..
Jag hakar inte upp mig på deras beslut om att skicka iväg barnen till förskolan. hur många timmar dom har sina barn där, jag dömer inte. 
Även om jag inte gillar idén att lämna bort mina barn i flera timmar till någon vi inte känner och låta dom uppleva saker med Ellie och Kevin. 
 
Det kommer en dag då dom kommer börja förskolan, men det kommer inte bli många timmar. 
Jag kommer jobba deltid och Fredrik är som sagt ledig varannan.
 
Så ni kan ju gissa att jag är i mot den här nya idén om att det ska bli obligatorisk 25 timmars att gå på förskolan för tre åringar.
Blir så irriterad över detta. 
Det här tycker jag att föräldrar själva ska få bestämma.
 
Vi kan ge Ellie något förskolan inte kan trygghet, tid och kärlek. 
Sociala är hon allt,  
lite blyg i början mot främmande människor
men släpper ganska snabbt. 
Det är inte så att vi sitter hemma om dagarna, vi är ute nästan dagligen
och hittar på saker.
När vi är hemma plockar vi fram pyssel,
bakar eller leker tillsammans.
Dyrt, ja självklart. 
Men tiden med våra barn är ännu mer dyrbarare,
tid vi aldrig någonsin kan få tillbaka.
Nu har jag möjligheten att vara
hemma med båda,
så självklart tar jag möjligheten. 
 
Förskola i all ära, underbar hjälpmedel. 
men jag tror det bästa för våra barn är tid med oss som familj. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0