Operatårta

Det har blivit en del bakning, nästan varje dag har jag stått med något att baka. Underbart.
jag vill bara göra mer och mer, min drog i livet;). Verkar lite som att Ellie är på väg in i samma bana. Hon älskar att vispa, mäta upp och allt det andra med bakningen. 
 

Min lilla syster fyller 10 år så det fick bli en operatårta. vaniljkräm,

mosade hallon och grädde.
Svårt att få till texten med en plastpåse men aja, det gick i alla fall.

 

 

Det är sällan min fantasi inom bakning brister..
Alltid något nytt att baka.
Men inför nyår har jag fastnat.
jag inne på en white lady fast min version av dem, tyvärr är det lite ont om jordgubbar den här års tiden.  

Frysta jordgubbar är ju ingen höjdare.

Hade varit den perfekta nyårs tårtan.
Så tillbaka till ruta ett, vad för nyårs tårta eller efterrätt ska det bli?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0