Ännu fredag

 
Idag har varit en riktig slö dag, helt död.
I natt var en sån där hemskt jobbig natt.
Något som spökar med henne. Enda sättet att få henne att sova var att ha henne tätt in i min famn.
Vände jag håll eller kom en halv millie meter i från henne, vakna hon till och hade panik.
 
Idag har vi haft en trött och gnällig liten tjej.
En promenad gick åt skogen, hon slängde sig på marken och skrek,
Satte henne i vagen och jag fick hem mjölk, ägg och jäst till slut.
 
Hela lägenheten är nu städad, med hjälp av alla. Fredrik skrubbar där jag inte når.
Ellie städar på hennes nivå. Allt går skit bra så länge dammsugan inte är på...
Dammsuga samtidigt som att bära på Ellie. Undrar varför hon är så rädd för dammsugar ljudet.
När den är av då leker hon gärna med dammsugan.
Goda pannkakor fick vi till lunch, Ellie åt och åt.
Faster Erika kom på besök och fika och bus med Ellie.
Det var en trött dotter som slokna snabbt, dock sov hon inte alls länge.
Jag sätter igång och börjar baka, ovanligt?

Efter bakningen så vart det kökets tur att bli rent.
Det har städats på ställen där vi inte brukar städa på.
 
Det sista Ellie fick göra innan hon somna var att kolla på Nalle puh och äta vindruvor.
Nu så blir det fredags mys med julmust och popcorn för oss vuxna.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Evelina tyckte inte heller om ljudet av dammsugaren när hon var yngre(inte tvättmaskinen heller). Vi köpte iaf en leksaksdammsugare som låter (illa :=) )och efter ett tag så brydde hon sig inte om stora dammsugaren nå mer. Kanske värt ett försök? Lycka Till!

2013-02-11 @ 22:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0