Ett steg närmare

 
Vilken dag.. Jag vakna på helt fel sida, varit på as dåligt humör och tålamodet är inte varit på topp.
Magsmärtor hela den dag.
Men öppna förskolan gick vi ändå på, det vissade sig att Ellie inte heller var på någon vidare hurmör.
Trotsig och grinig.
Hem, lunch och sova, ingen snack om saken.
Ellie vakna upp, glad och pigg. För mig var det ingen skillnad.
Jag skulle vilja sova bort hela dagen, men det finns inte i min rastlösa själ.
Blir bara på ännu värre hurmör om jag inte gör något.
Så iväg till Rusta, köpta 6 st förvaringslådor.
Jag ville ha två blåa lådor och två rosa, men det fanns inte,
Så det vart 4 låder med blommönster.
Två svarta lådor till hallen, ha ytterkläder i så som mössor och vantar till dom små.
Blir förmodligen att köpa en till så hundarna får en egen liten låda.
Fredrik borra och jag fixa till det.
Fint, fint.

Vikt en massa kläder och tvättat tre maskiner till.
Nu är tvättkorgen helt tom och det finns ingen smuttsiga kläder kvar.
Yäääy.
Sortera och gjorde i ordning i Ellies och lilebrors skåp.
Vart så mycket bättre och lättare att hitta kläder.
Nu saknas det bara lillebrors kläder.

Till middag var det jag som laga, för ovanlighetens skulle.
Ungssteck lax med hemmagjord potatismos, sallad och kallsås.
Inte helt fel.
 
Nattningen var hemsk, tog över två timmar innan hon somna.
Jag ville slita av mig håret.
Sova och hoppas på en bättre dag imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0