full fart


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Uppe med tuppen, även hur trött jag än var så kom jag upp ur sängen.
Duscha, sminka mig och tog på mig kläder på mindre än 20 min.
Var mindre så tog det mig två timmar att komma hemifrån.
Nu tar det en timme och då har jag mig själv att bli klar, plus Ellie..
Ändå lika mycket smink och håret platas bara eller tofs
.
Möte upp Tina och gick vidare till bussen.
Klockan nio var vi inne på öppna förskolan i Gustavsberg.
Som vanligt så är det lek och sångstund som gäller.
Lite lunch fick Ellie innan Fredrik kom och hämta oss.
Hem till mamma, käka lunch och vidare in till Stadion, Mama mia. 
Stick i fingret, kissa på pinne, kolla blodtrycket, mäta magen ochlyssna på hjärtljud.
Jag fick svara på frågor och fick lite råd om magsmärtan jag får.
 
Dock kommer jag inte ihåg vad hon sa att det var,
men inte alls ovanligt och förmodligen kan det bli värre.
 
En vända till globen hann vi med, ont om strumpor till Ellie.
6 st nya strmpor. Även ett par jeans till henne var nära att följa med till kassan.
sunt förnuft eller fel storlek, någon av anledningarna var det.

Puss hejdå till pojkvän/pappa.Kvar hos älskade mamma/mormor vart vi.
Bortskämd med god mat, fika och uppmärksamhet.
Ellie hitta det gamla dockskåpet, Ni kan ju gissa att hon älska det.
Små saker att plcoka med, in och ut.
Beslutet att plocka med sig det hem, var inget svårt val.
4 våningar med tillbehör och om jag minns det rätt så
kan man tända och släcka lampor i dockskåpet.
Det får stå kvar här tills vi har bytt rum med Ellie och lillebror.

Bara för att det var semeldagen så fick Ellie en liten bit semla.
En semla, utan mandelmassa men med vaniljkräm
Ellie tyckte grädden var godast och ja bitar åkte ner till Zelda.
Tre stycken på en semla är alldelse lagom.
 
 Ellie sover och jag ska gräva ner mig i min gamla säng hos mamma
med ett glas nyponsoppa och se en film.
Inte att jag är sjuk, nyponsoppa är min nya kärlek i livet.
Vill man göra något snällt så ge mig ett glas nyponsoppa.
Iallfall får se hur mycket av filmen jag orkar se. Trött, trött, trött!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0