kryssning i helgen

En spontan kryssning över helgen. Bara att packa väskan och göra oss klara för sedan åka till båten.
Även om man har djur och barn så går det att vara spontan, ibland.
Hundaran tog min lillebror hand om, så ingen synd om dom inte.
 
36 timmars kryssning med lillasyster, mamma, Christer, Ellie och Fredrik.

Bilderna därimot är ingen vidare, många suddiga bilder.
 

 
På båten var det full rulle. Spring i benen hade en liten tjej.
Lekte och sprang runt, tror hon kände sig fri som en fågel.
In på taxin free där var det mindre roligt, tyckte både jag och Ellie.
Var bara Fredrik som handla, snus. Vilket kanske inte var det smartaste.
Då han har lovat att sluta snusa i Mars.
Lekrummet var det galet stökigt, lite större barn och litet utrymme.
Ellie vart ner sprungen hela tiden.
Så vi gick till danssalongen(?) där det var lite mindre barn och större spring yta.
i väntan på mumintroll och lila my.
Dock så vart hon alldelse för trött och orkade inte mer.
Hytten för att ge välling och så fick hon somna i sin vagn,
då jag kunde få vara ute och röra på mig med henne.
Satt på ett lite lugnare ställe, låg musik och nästan folktomt.
Där satt vi och prata. Barndrink med lysrör, finns nog ingen godare drink än lilla mys egna drink.
Vid 10 vakna Ellie, sjunga och klappa händerna gjorde hon.
Då sa jag god natt och vi gick och la oss i hytten.
Var tyvärr inte lätt att somna, magsmärta, ryggsmärta och bråk utanför.
Tillslut så hitta jag en bekvämt sätt att sova på, då det inte gjorde lika ont.
 
 
Lång frukost, då menar jag lång frukost. 
 
Vart lite små äta och leka.
Sedan gick vi och väckte pappan.
Få i honom frukost, sedan leka en massa i det toma lekrummet.
Sedan vart det bad i någon timme.
Små och många söta pooler hade dom, simma runt.
Som vanligt i vattnet är hon som gladast.
En liten fisk. Leka mer, äta och leka.
Den här gången orkade hon vara vaken till Mumin dansen.
Hon dansa och klappa händerna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0