Tjejdag

 
Klockan ringde halv 8, fan jag som sov så gott...
Min del så hade jag nog kunnat sovit hela natten.
Inte Ellie, hon har haft ont i magen. Inte bajsat på två dagar, men hon har tryckte och pruttat illa.
Men några timmars sömn fick vi trots allt.
 
40 min senare var vi utanför dörren och på väg till tunnelbanan.
Jag, Ellile och lillasyster Maria.
Resan gick bra, bortsett att Ellie bajsa på bussen.
As bra men helt fel tillfälle. Väl hemma var hela hon, jag och vagnen ner bajsade.
Slänger in oss i en dusch, på med kläder, startar en maskin, tar bort så mycket av bajset på jackan och åkpåsen och så var vi utanför dörren, tog 10 min. Bra jobbat va?
Möter upp familjen Ö och går till kyrkan för lite babyfik.
Väldigt många barn i olika åldrar. Länge sedan.
Gofika, sångstund och lek.
 
Hem, bokar tvätt tid, letar efter tennisbollar och plockar undan.
Jag hitta 6 st små, små tennisbollar, det fick gå ändå.
En tvätt tid fanns på hela dagen! Tog den såklart men sällan någon ens använder tvättstugan här ute.
Så vart förvånad.
När Ellie vakna upp kom Zara, Shakira över.
Lite fika och sedan lek. Ellie stora lycka, tre tjejer som leker med henne.
Min med så jag kunde fortsätta med städandet.
 
Vi tog på oss kläderna och gick till Konsum.
Måste sett ganska roligt ut.
Jag höggravid ute och går med en 9 åring, en 7 åring, en 6 åring och en 1 åring
En av granana fråga om jag var dagmamma. hahaha
Väl hemma igen vart det lek och sedan middag.
Zara och Shakira gick hem, jag laga mat och sprang ner i tvättstugan.
Lillasyster ville baka, så vi baka några muffins.
 
Bara idag har Ellie bajsat tre gånger, galet mycket varje gång.
inte lika mycket som första gången.
Men jag kan inte fatta att hon kan få ut så mycket.
Idag har hon även ätit dåligt.
Ellie somna efter 40 min själv i sin säng.
Maria kollar på film och jag framför datorn.
 
Ikväll kommer Fredrik hem från Norge, får se om jag orkar hålla mig vaken.
Imorgon får jag sovmorgon om jag vill.
Yäääy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0