Lanzarote

Fredag den 04/01-13
 
 
 
Allt in chekat, Vagnen och resväskan.
Ja vi varlagom nervösta över hur det ska gå.
Låta Ellie få springa av sig, fram och tillbaka i mer än en timme.
Nöjd tjej och mamma. Väl på planet, fast spända och planet lyfter i tid.
På väg upp i luften får Ellie välling för att förhindra lock i örorna.
Stackars Ellie tröttna snabbt på att sitta stilla. Trångt, en rastlös och trött 1 åring.
Nej det är ingen bra blandning.
Lite mat,ett gäng russin, sömn och 7 timmar senare,
har vi fått våra väskor och vagn, åkt buss och chekat in på hotellet. .
All vrållhungriga så går vi till en resturang med ett hopptorn, perfekt då barnen fick leka av sig.
Gissa om vi sov gott den kvällen??
 


Lördagen den 05/01-13
 
 
 
God morgon värmen, eller nej fan det var iskallt och stromigt.
What vi måste ha hamnat fel var min första tanke när jag kolla ut.
Men ju mer solen kom upp på himlen ju varmare vart det.
Lyx frukost på hotellet, efter det var det varmt nog att ta sig ett bad i poolen.
En stor hitt för Ellie, Milo och Zara.
Barnpoolen spendera vi länge på.
Tänk er känslan det är vinter och ni sitter i en solstol med familj och vänner,
njuter av att solen värmer mot ditt ansikte. Sjukt underbart säger jag bara.
Ellie myste hur länge som helst i min famn.
Den där solhatten ville inte Ellie ha så av och på hela tiden.
Lek i parken, mat till dom små och promenad så dom fick sova.
Ellie däcka direkt. Vi vuxna tog en sen lunch när dom sov.
Tillbaka till poolen, bada, bada och lite mys i solstolen med en glass.
Jag fick lyxa en stund i solen, soltorka.
Mot middagstid gick vi pp och börja göra oss klara för middag.
Efter middagen gick vi till hotellets showuppvisning.
Där Ellie dansa loss och sprang upp och ner i backar.
En mycket trött familj däcka snabbt inne på hotell rummet.
 


 
Söndagen den 06/01-13
 
 
Vädret molningt under morgonen så en promenad vart det för att handla lite.
Hitta en jätte söt hinksett, en badboll och en boll. Roligt att leka med. 
Tillbaka till hotellet för lite lunch och bus för Ellie.
Ännu en promenad vart det så Ellie fick sova i vagnen och vi ska ha lite lunch.
Hon sover som bäst i vagnen, med ljud och rörelser.
Maten här är ju inte som hemma, inte alls lika god.
Den här tostmackan var himelsk god, något så enkelt kan vara så gott.
Väl vaken igen var vädret på topp, varmt och soligt. Klart vi bada.
Ellie var i poolen nästan hela tiden. upp mellan varven för att värma sig, mellanmål och drickpaus.
Annars levde hon i poolen.
Till slut vart hon så trött att hon bara gnällde.Det var bara att försöka få henne att somna om igen.
Hon sov en bra  stund och vakna väldig mammig att jag inte fick släppa ifrån mig henne.
Jag fick duscha med henne, ja allt jag gjorde skulle hon vara i min famn. Till slut var jag tvungen att att sätta henne i soffan med ett russinpakket, det gick bra så länge hon såg mig.
Ännu en promenad för att hitta någon fint mat ställe. Efter en timmes promenad så hitta vi det.
Maten var god men torr, jag saknar såser till maten.
Milo och Ellie tryckte i sig en normal stor bruk och en stor matburk.
Gissa om dom var hungriga.
På vägen tillbaka passa vi på att kolla i lite affärer som vi passera på vägen.
Jag hitta ett jätte fint lilla, glittrigt armband.
Trött tjej var lite svår nattad men gav med sig efter ett tag. För min del vart det lite mys framför en bok och värmedynan.
 


 
Måndagen den 07/01-13
 
 
Direkt efter frukosten hoppa Ellie i poolen med kläderna på. Jag är glad att jag hann få av henne skorna men blöjan och klänningen fick sig ett dopp.
Vädret var tillräckligt varmt och inte en vind så att bada i stranden var en självklarhet.
Vilket Ellie till en början inte gilla. Läskigt att känna på sanden mellan tårna och obehagligt att vattnet kom upp och ner. Men efter mycket om och men så gick hon ner till vattnet och bada en stund.
Gissa vem som hade sand enda upp till örorna?? Jo lilla Ellie, hon hade hur roligt som helst.
Vart istället att vi fick slita bort henne.
Fredrik även han hade det bra, snorkla, kasta boll och drack öl och vatten i solstolen.
Jag hade det nog mycket bättre, Ellie satt i skuggan och lekte med sanden, jag i solstolen brevid.
Fick hjälp när det behövdes och en hjälpande hand av Fredrik.
När hon somna i vagnen vart det att ta mitt tredje dopp i havet och soltorka länge i solen.
En perfekt dag på stranden minsan.
Därefter vart det promenad och middag.
Många nya och spännande affärer som döck upp på vägen tillbaka till hotellet.
Som ska undersökas en annan dag då vi inte har en trött liten dam.
Hem ge välling och natta.
Kvällen bjöds på kortspel med kaffe till Fredrik och kall choklad dryck till mig.
Fint avslut på en fin dag.
 


 
Tisdagen den 08/01-13
 
 
Ställa klockan på sin utomlandsresa känns ju sådär.
Men har man en tid att passa så har man.
Både jag och Fredrik kände att vi ville se mer av den fina ön, Lanzarote.
Halv tio gick bussen från hotellet för att ta oss till parken Texas.
Ett Zoo med tema Tezas. Historia, djur, växter, mat och lekplatser från Texas.
Fågel uppvissning i olkia slagoch sjölejon vissade att dom kunde bättre.
Jag är riktigt imponerad av sjölejona.
En väldigt liten park, mindre än skansen.
Vi gick igonom parken två gånger, hann med två uppvissningar, leka i lekplatsen 2 gånger, lunch, ta lite mellanmål och många bilder på 5 och en halv timme.
Jag personligen tyckte det var riktigt mysigt och skönt att komma bort och se något nytt.
Bussresa gick hur bra men inte lika bra som på vägen till parken.
Då låg hon och myste i min famn och sa inte ett enda ord.
Hemvägen var hon glad och ville ha ppmärksamhet från allt och alla.
Söt som hon är så fick hon det.
På hotellrummet däcka jag som en stock. Fredrik gick till slut och väckte mig för det kurra i folkets magar.
Vi hitta ett bra bra ställe med as god mat och mätta vart vi. Alla gick därifrån med ett leende på läpparna.
Ja ditt kommer vi gå igen.
Påvägen tillbaka till hotellet passa vi på att kolla i några av affärerna. Vi alla hitta något.
När Ellie somna vart det lite dricka som dyckades fram. Öl och cider till alla förutom till mig.
Som får nöja mig med dom super goda Nestea mango-pina. Gott, gott!
 


 
Onsdagen den 09/01-13
 

 
Dirket efter frukosten vart det att bada i poolen, lite kallt i början eftersom solen inte hunnit värma upp än.
Den barnen poolen är en av dom få poolerna som inte är uppvärmd men den är nära rummet och inte alls mycket folk.
Skönt att få vara i lugn och ro ibland.
Efter badet vart det mysa i solstolen och leka med leksakerna.
Tog oss upp till rummet och gjorde oss redo för äventyr.
Dagens äventyr vart en båttur på ca 90 min, glasbottoenbåt.
Så man kan se fiskarna och lite havsbotten.
Föra gången jag åkte en sån båttur var en mardröm så innan jag fick på båten var jag extrem oroligt.
Den här gången vart det super trevligt och det finns inget att klaga på. Fint väder hade vi.
Efter det vart det att bada ännu mer bad hos Tinas syster Jenny. Iskallt i vattnet men inte så kallt att man inte kunde bada.
Hemlagad mat fick vi, tacos.
Även tacos där är inte som hemma, en smakupplevelse.
Tog det lugnt resten av kvällen. Full vart på dagarna och mys på kvällarna så som det ska vara på semesten med barn.
 


 
Torsdagen den 10/01-13
 
 
Idag har vi tagit det lugnt. Bara njutit av det fina vädret
Ellie har plaskat i poolen hur länge som helst, även vi.
Sen gick vi upp och hon somna i min famn med bara handduk.
Gissa om jag var nojig att hon skulle kissa.
Men så sjukt underbart att ligga i värmen med sitt sovande barn i famnen.
Sov drygt en timme och neri poolen så fort hon vakna.
Tills det var dags för lunch. Då hon åt som en tok.
Om man inte visste bättre så kunde man tro att hon aldrig fick någon mat.
En promenad och hon somna om i vagnen, med kläder och blöja den här gången.
Lite lunch hann vi få i oss innan hon vakna.
På med badkläderna och ner till stranden för lite bad och bus i sanden.
Vi grävde ner fötterna, gjorde sandkakor och kasta sand omkring oss.
Älskar det här, älskar känslan.
Duscha bort sanden, på med rena kläder sedan iväg på kvällens underhållning
Innan middag, varje dag avslutas med att Ellie får bada i olja.
Sen är det snabb dusch för min del så Fredrik också får duscha i varmt vatten.
Barnunderhållning på hotellet. Dom små dansa och sprang omkring tills dom däcka i sina vagnar.
Middag till oss andra och drinkar tillalla förutom till mig och Zara. Som fick stora skålar med glass och jordgubbar.
Mysigt att sitta ute vid stranden med en stor skål med glass.
 


 
Fredagen den 11/01-13
 
 
Underbara semsester, jag längtar inte hem, idag har vi varit här i en vecka.
Många som åker hem. Jag är lycklig att det inte är vi.
Idag har vi varit vid poolen hela dagen. Zara var och lekte med oss.
Då Milo inte mår någon vidare, stackarn.
Zara därimot hade det nog hur bra som helst. Fredrik och Zara lekte galet mycket.
Såg en unge flyga upp hur vattnet och ner i ett plask ett x-antal gånger.
Så fort hon kom till ytan sa hon en gång till.
Även jag och Ellie bada men inte lika vilda som dom två.
Ellie slokna i min famn i dag med, en inte dålig vana om ni frågar mig.
Men jag la ner henne i sin vagn och la mig själv i solstolen, inte helt fel.
Fredrik och Zara kom upp för lite glass och sedan ner i poolen igen.
Ellie vakna till och somna om i min famn.
När hon var klar med sitt sovande vart det mer bada, lunch och sedan ännu mer bada.
Sova lite mer, så har dagen sett ut och jag tror inte Ellie klagar på det.
Stans lyckligaste unge.
God middag vart det och sedan en shopping runga. Hitta 7 st armband/halsband eller vad man vill ha dom till grejer. Både jag och Ellie älskar dom. Hitta en massa roligheter.
Sedan hem till hotellet. Vi alla tre slänga oss i sängen där det vart många pussar, kramar och bus.
Bara lite mys och bus innan man ska nanna kudde. Inget att klaga på.
 


 
Lördagen den 12/01-13
 
 
 Dagen äventyr var att ta oss till en lite marknad, drygt 90 min från hotellet.
Ja liten var den och inte mycket som dög oss i smaken. Tomhänta kom vi inte därifrån.
Jag hitta en svart långklänning och några magnet halsband/armband.
Pannkakor med grädde och sylt vart dagens lunch.
Ellie fick barnmatsburk när hon var klar med den så snodde hon min grädde.
Vi tog strandpromenaden tillbaka till hotellet, var en upplevelse i sig. Såg ena efter det andra.
Statyrer som rör sig, eller ja människor som har klätt ut sig.
Fin utskikt as stora fiskar och bryggor som var under vattnet som en kaxig människa som ståg och fiska på.
Vi stanna på vägen för lite kisspaus och grädde med jordgubbar. Behövligt och gott.
Väl tillbaka till hotellet tog vi på oss badkläderna och hoppa i poolen en stund.
Sedan på med kläderna och vidare till lekplatsen. Då hon sov hela vägen till marknaden, vakna och somna om när vi skulle tillbaka till hotellet. Så engrie hade hon allt.
Klättra över allt och sprang runt, härligt det.
Busa med Milo på hotellet när dom väl var tillbaka.
Vi som tappa bort varandra på marknaden, ironisk nog...
Ellie fick middag och sedan gjorde vi oss i ordning.
Till resturangen tog vi några familje foton, hoppas någon vart bra då Ellie inte var så sammarbetsvillig.
Ellie fick sin välling och somna lagom till att vår mat kom in. Perfekt tajming.
Kvällen avslutades med biljard.
 


 
Söndagen den 13/01-13
 
 

 
Besvileksen över marknaden besluta vi att ta taxin den lite större köp centrumet på ön.
Jävlar vad saker vi hitta. Fin rea hade dom på dom större affärerna och billigt hade dom i dom mindre.
Vi fick mycket för pengarna. Inte bara att vi fick med oss så mycket hem.
Det var något så vackert och mycket nytt att se.
Det var 35 min taxi resa men ändå så olikt det vi var vanna att se av ön.
Jag är glad att vi kom ditt. lite smått kände jag innan vi åkte att jag bara ville vara.
När vi väl var framme var det wow känsla i hela kroppen.
Efter mer en än halva dagen där åkte vi tillbaka. För lite bad.
Jag tog det lugnt vid pool kanten och fick många fina bilder.
Så fort vi kom tillbaka till hotellet börja jag känna mig dålig.
Dusch, mellanmål och en halv timmes sömn gjorde sitt.
Kände mig inte riktigt 100 men tillräckligt för att orka gå ut och äta.
God mat medans dom små sov,  ja det behövdes.
Promenad och kolla i fler affärer. Mysigt att gå runt så här på kvällarna.
Jobbigaste har varit att jag har kkissat mest helat tiden under dagen.
Så fort jag har drukigt något så rinner det direkt igenom.
Ännu mer dricker jag för att inte bli uttorkad.
Tänkte hela tiden kissa sen dricka. Tyvärr kissa jag mer än vad jag fick i mig vatten.
Kan ha varit därför jag känt mig så hängig och svullen. 
Tog det lugnt resten av kvällen hos familjen Ö
 


 
Måndagen den 14/01-13
 

 
Vi tog en kort promenad och besluta att idag får det bara vara dag.
Jag kände mig fortfarande slö. Ellie och jag gick till poolen och bada medans Fredrik fick tvätta lite kläder så vi har har något rent att åka hem i och rena kläder dom sista dagarna.
Det blåste alldelse för mycket och var inte alls skönt så vi spendera dagen på vår ute plats där det var vindstilla och as varmt. La ut filtar, handdukar, tidningar och leksaker. Där hade vi det allt för bra.
Mycket lek och skoj i solen. Lite picknick vid lunch. Fredrik hade det också bra,  fast han hade mer än gärna kört  på en bergs klättring.
Fredrik och Ellie tog sig en tupplur. Man blir tydligen trött av att inte göra något.
Jag låg kvar i solen med en tidning och mitt iste.
Alla vakna, rena och fina så gick vi till den lilla staden.
Kolla runt i några affärer och tog oss en härlig middag.
God mat och härlig personal som stört förälskade sig i Ellie.
All uppmärksamhet fick hon och hon är inte den som inte flörtar tillbaka.
Därifrån kom vi inte bara mätta och glada.
Ellie fick en leksaks telefon som sjunger och räknar av en av servitriserna.
 
Vidare gick vi till en av hotellets barer och tog oss en skål med grädde och jordgbbar.
Väl på rummet däcka jag och Ellie.
 


 
Tisdagen den 15/01-13
 

 
 
Upp och hoppa, solen skiner iväg för lite frkost.
Sedan dags att möta dagens äventyr.
En hel dag på ett vatten land, inte helt fel va?
Trots att jag eller Ellie inte fick åka några vattenkanor så hade vi det bra.
Tyvärr var vädret inte på vår sida och det gjorde saken inte bättre att det var iskallt i vattnet.
Men bada skulle vi och roligt var det. Vi lekte, plaska och åkte på en badring tills vi tröttna på att vara där.
Varmt och inte alls blåsigt på våran ute plats, gjorde vi som igår med filtar och bara myste.
Jag däcka djupt i sängen. Ja en trött mamma, då natten var jobbig.
Illamående och magsmärta.
Ellie fick sin middag under tiden jag sov, så det var bara för oss att gå iväg för att käka middag.
Jag hitta ett par skor på vägen, as snygga och sköna klackar.
Så köpte jag dom.
I ett misslyckas försök att käka tapas.
Då Ellie var över trött och inte kunde sova.
Vi valde att gå tillbaka till hotellet för att natta henne där och middag på rummet.
Tyvärr fick jag inte i mig middagen, då illamåendet blivit värre..
Så det vart sängen istället
 
 

 
Onsdagen den 16/01-13
 
 
 
 
Ursh och fy för den här natten. Legat vaken och haft ont i magen och as jobbig illamående.
Illamåendet pågrund av hunger men mådde illa mest hela dagen igår.
Men mådde för illa för att äta igår kväll, middagen vart försent.
Gick inte att tvinga i mig maten tyvärr.
Magsmärta i två nätter i rad och illamående, första natten kan jag inte förklara varför jag hade det då.
På frukosten tvinga jag i mig mat, kämpa för att inte få upp det.
Fick sova en stund efter frukosten och efter det tog jag beslutet att jag ska med på lilla ö turen.
Något jag sett fram i mot och ville verkligen inte missa den.
Jag är glad över att illamåendet och magsmärtan vart så pass hanterbar och
under dagen försvann det mer och mer.
Sköna var att det inte var mycket gå.
Det vi har gjort är att åka runt på Lanzarote. Kolla på det som är typisk för den här ön, Volkanerna.
Fått veta allt om dom tre utbrottet alla volkanerna har haft, fått se allt och fått känna hettan från stenar och källorna volkanerna. Häftigt!
Det är något vi sent kommer glömma.
Men min absolut favorit under den här långa turen hade att erbjuda var att rida på en drumedar.
Jag, Ellie och Fredik åkte på en, jäkla vad starka djur!
Fick även se och höra om hur folket levde för i tiden och varför husen ser ut som dom gör idag.
Ja nu vet vi det mesta av den här faktansiska ön.
Ellie är som en handväska, som följer med på allt vi gör.
Väl tillbaka till hotellet fick Fredrik Ellie att somna under tiden jag fick flötor i håret.
As snyggt.
Under tiden Ellie sov passa vi på att få fich spa. Kittlade som fan men härligt känsla att känna små fiskar äta hud på ens fötter. Läskigt men häftigt. Till och med Fredrik giilla det,
Middag efter det och en mat glad liten tjej, som åt allt hon fick.
Jag kunde äta utan att må illa.
Jag kan inget annat än säga underbar dag fast det börja mindre bra.
 


 
Torsdagen den 17/0-13
 
 
Innan frukosten så börja jag att välja kläder för dagens äventyr och kläder att åka hem i.
Resten viktets och packade ner i resväskan.
Hann med att packa i alla kläder innan Fredrik och Ellie vakna,
Ellie fick sin morgonvälling som hon hällde ut på kläderna, tack för den.
Bara att handtvätta.
Frukosten är alltid som godast när man är hungrig.
Några timmar fick vi spendera i poolen och på solstolen innan
solen gick i moln.
Vart en promenad och köpa hem det sista inför flygresan.
Tillbaka till rummetoch packa i alltdet sista i resväskorna.
Till staden för att käka middag, kina mat.
En promenad, såklart vart det några stopp på vägen.
Spel och glasspaus.
Roligt och gott. Barnen sover så kvälls mys hos grannen.
Sorligt att behöva åka hem.
 


 
Fredagen den 18/01-13
 

 
Chekat ut från hotellet, väskorna är inlämnande.
Sova, leka och njuta av värmen. Sorligt att är sista dagen.
Sista måltiden, sista galssen, sista allt.
Vill stanna kvar en vecka till, eller för evigt.
Planet var försenat med ca 50 min,
Vi gick runt, bara att få röra på sig innan vi påstigning.
Ellie lekte med vagnen, körde runt. Något hon tyckte var skojigt.
Flygresan gick bra, lite kämpig vissa stunder. 
Men vi fick henne att somna enda fram till landning.
Skit var kallt det var när vi kom ut, gjorde ont att andas.
Vi alla frös som tokar, 20 minus grader. 
Vända om och ta nästa plan tillbaka hade inte vairt helt fel.
 
Halv 4 var vi hemma i vår egna sängar. Den har vi i alla fall saknat..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0