pyssel tillbehör

 
Kritor till Ellie, resten till mig.
Klistermärken, tre glitter pennor, en fotobok och ett fotoalbum.
 
 
Familjekalender, tyg, sele till tripp trapp stolen och spritspåse med tyllar.
 
Har lite saker att göra fram över. Roligt och längtar tills jag kan börja.
Hittade ett jätte bra och fint tyg så besluta mig för att göra egna bumberskydd.
En meter gick på 129 kr, om jag hade beställt hade det kosta 100 kr st.
Ska nog göra tre st om det går bra. På måndag kan jag börja.
El farmor och farfar lånar ut sin symaskin och kör över den på måndag.

En värld utan bilder, nej i min värld skulle det inte funka.
 
Ska framkalla en massa bilder från utomlandsresan, som sedan ska klippas och klistra in fotoboken.
Skriva in några fina texter. Det är dock svårt att skriva på framsidan så därför köpte vi klistermärken.
Har även 100 tals andra bilder som ska framkallas som får hamna i ett fotoalbum.
 
Ellie leker apa vid matbordet, ställer sig upp eller så klättrar hon från sin stol till bordet.
Så risken att ha utan sele vart för stor, medans vi var och kolla på en till tripp trapp stol
så köpte vi selet. Åkte därifrån utan stol, måste ta beslut vilken färg.
Gamla tripp trapp stolen måste få en liten makeover så den också ser ny ut.
Den har några år på nacken.
 
Det kliar i fingrarna, jag vill göra det och det.
Men det jag saknar mest av allt är att få baka.
Nya spritspåsar är inköpta så imorgon
blir det att baka, något nytt.
Som låter både gott men äckligt.
 
Nej nu blir det inga fler blogg inlägg, måste få iväg bilderna på framkallning.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0