3 år tillsammans

 
 
Fredrik Andersson, min andra halva, min bättre halva. 
Lyckan med han är stor, älskar han enda fram till månen och tillbaka. 
 
Men att vara ifrån sin älskade är otroligt jobbigt. Saknaden blir oändlig.
Med två små älsklingar och två hundar, ja vissa dagar blir tufft att få ihop. 
 
Vill jag att han byter yrke?
Vill jag vara den som får honom att sluta jobba med det han älskar?
Svar nej. 
 
Han har möjligheten att ha både karriären och familj utan att vi blir lidande. För honom är vi allt, han är bara ett samtal bort och han skulle lämna allt bara vi bad om det. 
 
När det är dags för mig att börja jobba så kommer det bara bli deltid. 
Bara för att jag inte vill att någon annan ska ha våra barn mer än vi. 
Men även jag behöver komma ut i arbetslivet. Hur det blir är fortfarande framtidens problem.
 
Fredrik jobbar som befälhavare på waxholm 2, varannan vecka. 
Lagom till att vi fick veta att jag var gravid fick han det här jobb erbjudande, högre lön och mer tid hemma. Perfekt tajming och satans tur vi hade.
När vi träffades jobbade han jämnt på att köra en grusbåt, hemma två dagar i veckan. Kom hem sent på fredag kvällen och åkte söndag kväll. 
 
Vi har även lyxen att ha honom hemma en hel vecka, ibland några extra dagar och ibland mindre dagar. 
Vintrarna är hans semester tid. 
Även om han jobbar som han gör så har vi massor med tid tillsammans. 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ni är så fina tillsammans!! Du är stark som orkar, men det är ett bevis på att det ni har är äkta kärlek! Kommer att hålla föralltid!!!

2013-07-31 @ 15:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0