Bus dag

 
Vi har en riktig liten klätterapa här hemma.
Hon klättrar på allt. Jag är förvånad att hon inte ramlar och slår sig så ofta.
Inte haft så många blåmärken.
Även om hon klättrar på allt hon ser  så är  hon väldigt försiktig.
Måste låta henne klättra, måste låta henne lära sig.
Ramlar hon så gör hon det, självklart tar jag  bort henne om det är något hon kan göra sig rikitigt illa på. om, om och om igen. Hon är lika envis som sin mamma.
Så det kan ta ett tag innan hon ger sig.
Men det är många gånger om dagen jag säger -  Ellie gå ner, du kan ramla och slå dig.
Ibland lyssnar hon, oftast lyssnar hon inte alls.
  Förutom att hon ser hela lägenheten som en hinderbana och klättrat som en tok.
Har vi varit ute i Stavsnäs en stund.  Träffat gammel mormor, farmor, farfar, farbröder och
Kommer inte ihåg vad dom blir till Ellie men Fredriks morbror och hans fru.
Lekt rövare och har haft hur roligt som helst med all uppmärksamhet hon fått.
Hemma igen, uppe i varv och bara springer runt och busar. Med den sömn hon har fått idag är jag chockad att hon orkar hålla på. 30 min sömn.
Men glad har hon varit hela dagen, vilket är huvudsaken.  
Jag har även hunnit med lite plock och börjat packa resväska och bb väskan.

Vart lite glass kvar från igår och den är min!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0