Parfym

Hur du utnyttjar  din parfym på det bästa sätt.
 
Först och främst ska man inte spraya ner sina kläder i doften,
för doften doftar när den sitter på din varma hud.
 
Sen ska man heller inte gnugga doften för då förstörs molekylerna i parfymen,
den ska alltså självtorka på din kropp.
 
Doft har ganska svårt att kännas om den sitter på en hud som är relativt torr,
se därför till att återfukta huden med tex en bodylotion utan parfym innan.
 
Armväcket, handleden, nacken och även knävecket är
bra ställen att applicera sin doft på.
 
Att överdosera en parfym är inte ett smart drag.
Man ska ana doften,
inte dränkas i den och heller inte smaka den.
Många överdoserar pga att dom själva inte känner doften,
får du parfymen i näsan dövar du dina doftsinnen och
näsan kan inte känna parfymen du sprayat på dig.
 
Vid tillfället använder jag inte parfym längre.
Men snart så kan jag börja använda igen.
5 månader kvar.
Nu när jag själv inte använder parfym längre,
känner alla andras parfymer mycket bättre.
Gud så gott vissa luktar och andra stinker för att dom tagit för mycket.
 
Men mina två favoriter är :
 
Från Escada och Britney spears

Saknar dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0