Samtal

Något som gjorde mig upprörd när vi ringde in till SÖS-förlossningen första gången.
Först prata Fredrik med dom men i slut ändan så ville dom prata med mig.
Så frågar hon mig:  Ringer du för att berätta att du finns eller vill du komma in?
Jag vart paff, vadå berätta att jag finns??
Tror hon att jag ringer för det är kul och att jag vill ha uppmärksamhet?
Nej jag ringde in för att jag hade helvetes jävla
ont och att min barnmorska sa att man skulle ringa in när det var 10-7 min mellan värkarna.
Jag bet mig i läppen för att inte säga
jävla kärring tror du seriöst att jag ringer för att berätta att jag finns.
Men jag mumla bara och sa det är lugnt.
 
Det gjorde mig riktigt upprörd och nu i efterhand så förstår jag varför..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0