Amning

Jag har sån ångest,

skäms över att jag känner så här.

Men jag är oändligt tacksam och lycklig att jag kunnat amma båda mina barn.
Varit en viktig del i mitt liv.
Jag har njutit och älskat varje

sekund av det tills nu.
Jag känner mig jätte obekväm och det är bara jobbigt att amma.
Jag och Kevin är inte på samma stadium än.
Han total vägrar att äta hur flaska,

den senaste tiden har han börjat öppna munnen för mat.

Om han inte är trött eller för hungrig,

då gäller gäller enbart tutten.

Fast att han inte håller sig mätt länge.

Får amma hela tiden, känns det som.

 


Så jag har faktiskt ingen aning vad jag ska göra för att få honom ta flaska.

Pumpar ut mjölk och ger lite varje dag ur flaska plus vatten vid måltid,

men han fattar inte vad han

ska göra med den...
Bitter och spottar ut.
Välling tar han om man ger i sked.
Gröt äter han, eller ja han äter allt så länge det kommer från en sked och att han inte är trött.


Barn svälter sig inte själva. 
Det vet jag,

men jag skulle aldrig klara av att ge fan i att ge tutten när han är hungrig och trött. 

Jag kommer så klart att fortsätta amma, allt för Kevin skull.

 

Vore tacksam om någon kunde lämna lite tips om hur jag ska göra.
Någon bra nappflaska?

 


Kommentarer
Postat av: Janina

Finns ju flaskor som påminner om bröstet.. Googla och kolla :) tror du inte att han tar föaskan om han är riktigt hungrig då? Vi har ju börjat ge zach lite flaska o jag märker att han gillar föaskan bättre än bröstet. Så när jag är hemma så får han inga val :p när han är rintigt hungrig så äter han :p

2013-11-18 @ 14:59:11
Postat av: Janina

Finns ju flaskor som påminner om bröstet.. Googla och kolla :) tror du inte att han tar föaskan om han är riktigt hungrig då? Vi har ju börjat ge zach lite flaska o jag märker att han gillar föaskan bättre än bröstet. Så när jag är hemma så får han inga val :p när han är rintigt hungrig så äter han :p

2013-11-18 @ 14:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0