Dags att börja

Jag har nog aldrig haft så ont i ryggen.

Får bita ihop varje gång jag böjer mig

ner eller upp.
Vilket som ni förstår blir det väldigt många gånger om dagen.
Känns som jag har 4 stora knutar i ryggen som vrider på sig varje gång

jag ställer mig upp eller går ner.

Ellie är fortfarande väldigt mammig och hängig, så jag bär ju runt på båda barna om dagarna.
I min värld går det inte att avisa

henne eller Kevin närheten.
Behöver dom den, ska dom få den.
Borde inte bära dom så mycket och samtidigt.

I skolan fick vi lära oss att lyfta med knäna,

sluta med att jag fick ont i knät.
Så börja bära med ryggen under tiden jag hade ont i knät. Sluta med att jag aldrig sluta.
Så nu ska det bli ändring på det.
Här ska det bäras med knäna.
Låta ryggen villa.
Med det och lite massage så kommer förhoppningsvis ryggen bli bra igen.

Då blir det att börja träna.
Bygga upp musklerna,

eller framför allt bli av med fettet.
Jag stör mig att bena och rumpan bara försvinner mer och mer..
Fan ingen rumpa kvar snart.
Medans kärleks handtagen blir större och större, känns det som.
Har inga byxor som sitter bra och

svårt att hitta byxor.
Sitter bra vid midjan men för stort om bena och rumpan.

Är så less på det här att jag funderar på att skita i att vänta till att Fredrik är hemma på lång ledighet..  

Kan ju faktiskt träna varannan vecka.
Dags att sluta må dåligt över min kropp och göra något åt det istället.
Vill må bra över hur jag ser ut

och jag känna mig bra.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0