Mammaledig

Jag är verkligen ingen lattemamma.
Att sitta snacka vid ett bord,
inte riktigt min grej.
Jag föredrar hellre att leka

med barna på golvet.
Självklart tycker jag att det är trevligt att prata med andra.
Har bara svårt att sitta still för länge.

 

Om vi ska vara såna så dricker jag inte ens kaffe.
Men vissa dagar önskar att jag kunnat när nätterna varit långa.

 

Att vara mammaledig är oftast aldrig tråkigt. Mycket är ju för att jag aldrig ser till att det blir tråkigt.
Finns alltid något att göra,
gäller bara att ha energi till det.
När energien är låg, då bäddar vi ner oss i soffan med en fruktsallad och tecknad film. Något vi gör sällan,
så det blir värsta lyxen här hemma.

 

njut av att vara föräldraledig,
Unna er att göra en massa roligheter,
Våga satsa på att vara föräldraledig länge.

 

Det är en tid man aldrig någonsin får tillbaka. Att jag får vara där och se när mina barn skrattar av glädje det är det absolut det bästa som finns.

 

Jag har tid att göra karriär.
Just nu är mina barn det viktigaste.
vill inte se tillbaka och önska att jag borde ha varit mer med mina barn.
Jag ska trots allt jobba tills att jag blir 65. Så jag tror att jag hinner spendera många timmar åt att jobba ändå...

 

 
 

Kommentarer
Postat av: LindaViola - mamma till två!

Tror jag kommer vara likadan när det är dags för mig, kommer sitta på golvet med barnen. Haha. Dricker inte heller kaffe, så har ju inte det behovet :)

Svar: Mycket roligare det, vill jag lova:D
Ina - en mammas historia

2013-10-18 @ 09:10:31
URL: http://lindaviola.blogg.se/
Postat av: Janina

Kul att du lägger upp det här i samband med mitt inlägg på facebook om att jag ska börja jobba igen? Hoppas verkligen inte att det var någon slags pik mot mig bara? :/ Jag älskar att vara mamma och njuter VARJE sekund med honom, men för att uppskatta dessa tider ÄNNU mer så är det väldigt nyttigt att jobba o ha det sociala livet också. Vi kommer dela upp föräldraledigheten för att det passar oss bäst.

Svar: Vilket inlägg på Facebook ?? Kollar inte runt på fb. Nej vad du gör med eran tid är ett val ni gör. Du ska inte ens behöva försvara dig. Är ni nöjda över valen ni gör? det som är viktigast.

Sedan vet jag att alla inte har möjligheten. Fruktansvärt dyrt och alla har tyvärr inte råd att vara hemma. Jag menar mest om föräldrar som väljer att skola in på förskolan, när dom har möjlighet att vara hemma längre med sina barn.

För det tredje ska jag själv ansöka om ett jobb i vinter.
Ina - en mammas historia

2013-10-21 @ 02:15:21
Postat av: AFA Försäkring

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är föräldraledig.

Du kan ha rätt till en försäkring som ökar pensionsinbetalningen under föräldraledigheten om du är privatanställd arbetare på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår föräldraförsäkring: www.afaforsakring.se/foraldraforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar
Gustav
AFA Försäkring

2013-10-24 @ 10:05:45
URL: http://www.afaforsakring.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0