Mitt vattendjur

 

Simlärarna kände väl igen oss.
Vore konstigt annars,
då det här blir fjärde kursen med dom.
Det märktes direkt att hon är inte på samma nivå som dom andra,

hoppar och simmar omkring hej vilt.
Helt orädd och fullt medveten

om hur hon ska ta till väga.
Det här att vara orädd för vattnet är farligt.

Men jag känner mig någorlunda lugn då jag vet att hon vet vad som gäller.
Hon vet att hon inte får hoppa från kanten om ingen är där som ger klartecken,

skulle hon hoppa och ingen tar

i mot vet hon vad som gäller.
Vända håll till kanten,

Simma ditt för att klättra upp.

 


Hon Älskar vatten och jag är oändligt tacksam att vi kunnat ge henne den här möjligheten.


Jag hoppas vi kan ge Kevin samma möjlighet om han är lika intresserad.
Om inte, då får vi hitta något annat som är hans grej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0