Njuter av föräldrarledigheten

 

En lång natt med få timmars sömn.
Men uppe med tuppen.
Jag och Ellie tog en promenad med Zelda och Rocky, medan killarna sov.
På med ytterkläder på Kevin för att gå på öf. Kevin myste in sig i vagnen

och sov under halva tiden.
Hemma vänta farmor och det var en glad tjej som fick syn på farmor.
Strumpor och mössa fick Kevin,

Ellie fick strumpbyxor av märke lundmyra.
Egentligen hade Kevin babysim,

men jag tyckte att han inte var frisk nog.
Hostan låter ingen vidare.
Så mys hemma fick det bli.
Barna sov, Fredrik måla, cicci

och jag chilla i soffan.
Enda fram tills det var dags att åka till

plask och lek med Ellie.
Lika lycklig blir hon varje gång.

Älska att bada
Hem till farmor och lillebror som bara myst. 
Nu några timmar senare ligger jag i sängen och är så trött att jag inte vet vart

jag ska ta vägen...
Hela kroppen värker och hjärnan håller på att brinna upp.
Nu ska jag försöka få några timmars sömn. Blir en lång dag imorgon men rolig.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0