Regnbågs rulltårta

 

3 st ägg
1.5 dl strösocker
2 msk mjölk
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 msk valfri essensen
Olika färger karamellfärg

 

Sätt ugnen på 250 grader.
Vispa ägg och strösocker poröst.
Tillsätt mjölk och essensen.
Blanda vetemjöl och bakpulver
och vänd ner det i äggsmeten.
Delade upp smeten i 4 olika skålar.
Blandade i en färg i varje skål

och rör om ordentligt.
Lägg i 4 sprits påsar och

spritsa ut längder på en plåt.

Spritsa så att längderna går parallellet längs med plåtens kortsida. 
In i ugnen i 250 grader i 5 min.
Låt svalna.

 

Vispa smör, florsocker, vaniljsocker

och citronsaft krämigt.
Vispa i Philadelphiaosten.
Bred ut på rulltårtan.
Spara lite av fyllningen.

rulla ihop och lägg
in i frysen en stund.
Bred ut fyllningen på rulltårtan

och rulla i strössel.


Egentligen skulle jag haft

en fyllning med vit choklad.

Men Kevin vakna och var ledsen.
Jag släppte allt så den vita chokladen

vart bränd...
Men lägger ut receptet på den ändå.

 

200 g smält vit choklad
2 dl florsocker
100 g Philadelphia ost
Några droppar citron

 

Vispa allt ihop och bred på kakan.
Spara lite.

 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Den ser supergod ut!! Vad duktig du är!!!

Svar: Hoppas den är lika god som den ser ut :)Tack, gulligt av dig :D
Ina - en mammas historia

2013-10-22 @ 19:59:35
Postat av: Sandra

Jag ska nog testa denna i helgen! Hehe Ser såååå god ut!!!!

2013-10-23 @ 11:15:25
Postat av: Lisa

Hej! Hittade på din superfina kaka för ett tag sen och tänkte prova göra den till 5års kalas i helgen! Men undrar hur mycket smör du hade i fyllningen? Och vilken smet tror du är godast?:-) Mvh/Lisa

Svar: Hej vad kul, vad glad jag blir. :D
150 g Philadelphiaost, 4 dl florsocker, 50 g smör och några droppar citron.
Jag tycker att den med vit choklad är godare. :)
Ina - en mammas historia

2014-02-28 @ 14:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0