Simning för dom små


Jag trodde aldrig att jag skulle säga det här,
för det här är det sista jag ville...
Tyvärr går Ellie inte på simning längre.
Anledningen är att hon är för duktigt för den gruppen hon ska gå på.
Simlärarna och vi kom fram till att byta grupp till där barna är 3-4 år gamla, testa och se.
Men det visade sig att hon var lite för liten.


Nu är vi här, betalat 1700kr för något Ellie inte kan gå på.
Något hon älskar att göra.
Jag ska vara ärlig jag är besviken...
vi har följt alla kurser, på sin höjd har vi missat max tre lektioner av ca 21.
Enda lösningen är att hoppa av.
Tyvärr kan vi inte gå kvar på den gruppen i hennes ålder och låta henne göra något annat än dom andra barna, för det skulle bli förvirrande för dom andra.


Men som ett plåster på såret.
Så får vi tre st fribiljetter och ett nytt försök i januari i någon av grupperna.
Tanken just nu är väl att låta Ellie få gå och bada en gång i veckan ändå.
Utan grupp, bara jag/Fredrik och Ellie.

 

Kevin första lektion gick
hur bra som helst.
Plaska för fult men mot slutet vart han så trött att han vart gnällig.
Verkar som han är lika glad
i vatten som sin syster.
Fina simtag gjorde han många.
Vatten över huvudet störde han sig inte av.


För min del är jag helt slut.
Inte många timmars sömn
( jag hade ingen ro i kroppen).
Upp tidigt, varit på öf, fram
och tillbaka med bussen,
två vändor på badet..
Plus hundpromenader i mellan varven.

Helt slut men lycklig av tanken att jag gjort mina barn glada.
Så tack till farmor som tagit ledigt från jobbet för att vi ska få möjlighet att bada.


Kommentarer
Postat av: Joanna - mina två hjärtan

Då borde ni ju få pengarna tillbaka. Det är ju inte ert fel att Ellie kan för mycket och läraren tydligen inte kan göra två saker samtidigt. Får hon inte gå för att hon är för duktig? :/

Svar: Det får bli något sånt om det inte funkar i januari. Pengar eller badkort.
Jag tror dock att det inte kommer bli någon bra i januari heller...
Men men vi får se.
Ina - en mammas historia

2013-10-11 @ 00:45:28
URL: http://mittunderverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0