Ny sydd mössa

 

Jag har mer eller mindre tröttnat på att alla mössorna är för stora och åker ner på Ellie.
Hitta en föra året som passa som ny,men ju mer hon använder den ju större vart den.. Suck.

Det som funkar är ju att tvätta den efter några användningar.
Men då behöver hon ju ha en till.
Så istället för att köpa en till så vart det att jag tog fram symaskinen.
Jag mätte Ellie huvud och rita upp en mall, klippte, nåla
och sydde ihop en.
För att vara den första mössan jag har gjort så vart den riktigt bra men inte perfekt.
Nu vet jag hur man gör och vad jag skulle ha gjort istället.

Enda negativa är att mössan vart för STOR ändå...!
Mitt tyg tog slut så kan inte göra en ny.

Men så får det vara,
för den får hon ändå ha när den andra mössan tvättas.
Någon gång växer hon väll i den.

Nu ska den färgas och tvättas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0