Sovhörnan

Vi har haft många tuffa nätter med en liten tjej som inte vill/kan sova.
Tagit många myrsteg framåt med många bakslag.
Men nu är vi här då det är dags att byta ut spjälsängen till en juniorsäng.
Perfekt till 2 års present till Ellie.

Tänkte förklara lite hur jag vill ha det.

 

 

Mina krav är ganska enkla, det ska vara mysigt, tryggt och säkert att sova.

Men även fint.

 

Det här med sänghimmel är inte bara sjukt fint att ha,

det ger även en trygghet hos det lilla barnet.
Eftersom jag inte hittar en som jag vill ha,

blir det att göra en egen.
Min plan är att sänglampan och

sänghimmeln ska bli i ett.
(Har en månad på oss,

önska oss lycka till.)
Blir som det blir.

 

Sängen har vi inte riktigt hittat än.
Måste vara en säng som hon kan sova i

utan att ramla ur sängen.
Så kanter runt sängen är ett måste.
Hon kan sova i en 120 säng och

ändå hitta golvet. Vild, ja.

 

Ganska logiskt att ha stjärnor i sängen,

för i sängen sover man i när det är natt

och när det är natt så är stjärnorna framme. Eller nått.
Men om hela sanningen ska fram så är stjärnorna för min skull.
Jag älskar stjärnor och passar nästan till allt.

 

Sänglådor är en perfekt förvaring på en yta som inte går att använda på ett vettigt sätt.
bra att tänka på att hitta en sänglåda med lock, blir lätt dammigt i lådan.

 

Lagt ut några timmar på det här och många fler timmar kommer det bli.
Jag kunde ha gjort det enkelt för oss alla igenom att bara köpa en säng

så fick det vara klart.
Men att sova är så otroligt viktigt.
Det ska vara mysigt att gå lägga sig och skönt att sova.

Med tanke på hur vi har haft det med att få Ellie att sova så lägger jag gärna ut många timmar på det här projektet.

 

Mitt svåraste val just med det här är:

ska hon lämna sovrummet till lekrummet

eller stanna kvar med oss i sovrummet? 

Kom gärna med råd och ider. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0