Skitiga ungar är lyckliga ungar

Föräldrar sa högt och tydlig till sina barn att hoppa i vattenpölen får man inte göra.
Ellie fråga mig om hon fick.
Jag nicka ja och bad henne ta av sig skorna, vilket hon gjorde och hoppa i.

Det var en lycklig tjej som hoppa och sprang i den stora vattenpölen.


Tog inte lång tid innan parken vart tom, konstigt nog?
Var bara en till mamma med sin son som var kvar. Dom kom fram och sa att hon inte trodde att man fick hoppa i vattenpölen, samtidigt som hon tog av sin sons skor och byxor.  Även han plaska och hade en rolig stund.  Kevin är ingen vatten unge, så han plaska lite och gick vidare för att leka med annat.

 
 

 

Även om ett par föräldrar vart griniga

över det så hade jag en

väldigt lycklig men blött dotter.

 

 

Jag har växt upp med att alltid få höra att lite vatten har ingen dött av.
Vad hände med det uttrycket ?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0