Plask och lek

 

Nu har Ellie börjat på babysim,

plask och lek med 3-4 åringar.

En utmaning för den här lilla två åringen.

Hon känns så liten om man

jämför med dom andra barnen.
Men kaxig är hon allt, som vanligt i vattnet.
Favoriterna är att hoppa från pool kanten

och dyka under vatten.
Vilket dom andra barnen inte är så förtjusta i så mycket hopp och dyk vart det inte.
Istället var det mycket simma på rygg och leken "kom alla mina".
Att simma på rygg har alltid varit något hon ogillat, så förhoppningsvis kanske det släpper om man gör det ofta.

 


Leken kom alla mina sötnosar,

nästan som kom alla mina kycklingar.
Simläraren ropar "kom alla mina sötnosar", då ska barnen ropa "hur då" och så säger hon bland annat "det snabbaste du kan" eller "hoppa hit". Alla barn ska ha en simpinne, men eftersom Ellie vart sur på pinnen så fick jag hålla henne med en hand under magen.
Efter tredje gången tröttna hon på leken och ville hellre hoppa, jag fick muta henne med att om "du simmar ditt så får du hoppa", gissa om det gick snabbt att simma över.

Det är såklart bra med utmaningar men jag är lite orolig över att hon ska tycka det är tråkigt eftersom det kanske är för svårt.
Får simma vidare och se hur det känns i framtiden.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0