10 saker om mina förlossningar

 

På instagram skriver många

mammor 5 saker om deras förlossning.
Jag tyckte att det är en rolig läsning.
Så jag tänkte följa den trenden men istället för att lägga ut den där så lägga jag ut den här på bloggen istället.

 

 

 

5 saker om min förlossningen med Ellie.

 

1. Vattnet gick och Ellie hade bajsat.
100% säker på att vi skulle åka hem efter under sökningen eftersom jag inte hade några värkar.

 

2. Jag har nog aldrig sett någon hoppa upp ur sängen så snabbt som Fredrik gjorde när jag väckte honom och sa att vattnet går.

 

3. 12 timmar gick det från att vattnet gick till att hon var ute.
Vart igångsatt för att Ellie inte fick vara kvar längre, just för att hon bajsa.

 

4. Stackars Gudfadern som bara skulle hämta bilen. Slutade med att han fick sitta i väntrummet lite längre än räknat. Då när Fredrik skulle springa ner fick jag krystvärkar.

 

5. Det första Ellie skriker när hon kommer ut var aj aj aj och sedan sa

hon ingen mer den natten.

 

 


Med Kevin

 

1. Jag trodde jag blivit magsjuk, timmen innan värkarna. Sprang till toan minst 100 gånger på en timme. Mådde illa som fan.

 

2. Fick hjälp av polisen för att komma till förlossningen. Bra tajmat att behöva åka in i rusningstrafiken.... Eller inte.

 

3. Var öppen 9 cm när vi kom in, allt på tre timmar. Hon som vi prata med i telefonen  tyckte att vi kunde stanna ett tag till, så tur att vi inte följde hennes råd!

 

4. Väl inne på förlossningen drog det ut på tiden, då värkarna börja av ta och kändes mildare (men fortfarande fruktansvärt ont). När dom beslutade för att sätta igång det igen och lämnat rummet för att fixa dropp fick jag krystvärkar. Fredrik fick lite panik.

6 st krystvärkar var han ute.

 

5. Moderkakan ville inte komma ut,

så dropp fick jag ändå.

 

Så där ja.

Det var mina 5 saker om varje förlossningen. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0