Fläskänger

 (Google bild)

 

 

Våra nya husdjur jag inte vill ha!!
Dessa små (vidriga) saker som

gillar hund & katt mat.

Som gladeligen sprider ut sig i skafferiet.

 

Jag har hittat 4 st i skafferiet.
Så jag har kastat allt som varit öppnat

och som inte har legat i burk.
Lika så hundmaten.
Det som vart kvar har hamnat i frysen,

där det ska få ligga 72 timmar.

 

Skafferiet har blivit skrubbat med rengöringsmedel och imorgon ska jag köpa ett gäng nya plastburkar.


Härdan efter blir hundmaten inte i skafferiet och kommer förvaras någon annan

stans i en metallburk.

Även hundmat skålarna får åka ut i köket!

 

Så till er alla andra med djur:

Förvara djurmaten i bra hållare, långt ifrån matvaror och håll koll på djurens mat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0