Håret

Alla tjejer vill såklart ha fint hår. 
Jag vet lite knep som kan hjälpa, som funkar på mig i alla fall. Men alla är olika.
 
1. Inte det roligaste, men håret mår som bäst när det är fettigt. Just därför är det bra att tvätta håret en gång i veckan. Minimalt med shampoo och mycket av hårinpackning, gärna massera in det i hårbotten. 
Som avslut använd balsam. 
Håret vänjer sig efter ett tag och ser inte lika smutsigt ut. 
 
2. Vitaminer behöver kropp och hår.
Så ät gärna mitt val kvinna från Apoteket.
Jag har nu börjat med 
silicea också, får se hur det funkar.
 
3. Använd en bra borste, helst en gång per dag. Borsta inte håret när det är blött. Undvik att använda hårspännen och värmeprodukter. Vid användning använd värmeskydd. 
 
4. Klipphåret regelbundet. 
Inte att håret växer bättre, 
men blir inte så slitet. 
 
5. Kokosolja är bra att ha i håret. 
Jag lägger på lite kokosolja i håret när det är fuktigt. Man kan även massera in oljan i hela håret, låta ligga över natten och tvätta ut på morgonen. 
 
 
Allt handlar om att låta håret må bra. 
Jag är nöjd med min längd, men är så skärt efter två graviditeter. Dessutom har jag tappat väldigt mycket hår som  håller på att växa ut. Glad är jag för det men inte vackert med ojämnt hår som lockar sig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0