sömn

Det här med sömn är välbehövligt.
sömn är ev sakerna som förälder inte får mycket av. Inte i det här hushållet. 
Ellie är en nattuggla och Kevin är morgonpigg. 
Hon somnar ofta 10, även om vi lägger dom kl 8. Jag har svårt att somna direkt, behöver en timme med en serier, pyssel eller bakning. Så vaknar Kevin gärna vid 5. 
Under natten så blir jag väckt minst 5 gånger. 
 
 
Zombie vecka blir det när Fredrik jobbar. Jag kör på så som vanligt med aktiviteter, hushållsarbete, pyssel och mysstunder. Även fast det blivit x antal sömntimmar.  
Det går bra fast tröttheten. 
Stänger av och lite gnäll så går det. 
 
 
Men veckorna Fredrik är hemma då sover jag varje chans jag får. Är riktigt trött hela tiden Fredrik är hemma. 
Det är som kroppen tillåter sig själv att vara trött.
 
 
Tänk vad kroppen kan anpassa sig till vad som behövs. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0