Tillsammans kan vi

 
 
Städar jag är dom snabba på att hänga på. Diskmaskinen är tre personers jobb, såklart. 
Lagar jag mat är dom med på varsin stol, en tar disken och den andra sköter spisen. 
Jag hinner inte ens sätta på ugnen innan dom är där när det är bakdags. 
Hundpromenaderna sköter dom så bra, en varsin hund att gå med. 
Tvätta är ju bara så kul. Sortera i färghögar, in i ett håll för att sedan trycka på knappar. 
 
 
Jag låter barnen får vara delaktiga i vardag sysslor, allt tar längre tid men det blir gjort. Ellie och Kevin lär sig och tycker det är kul. 
Jag får jobba på mitt tålamod och är tacksam att få 2 små hjälpande barn. 
Bra sätt att få saker gjort. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0