Chokladcup cakes med vanilj

 

 
 
100 g smör 
2 ägg
2,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
5 msk kakao
2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
 
 
3 dl Vaniljkräm 
3 dl grädde
 
 

Smält smöret. 

 

Vispa ägg och socker poröst. 

 

Blanda vaniljsocker, salt, kakao, 

vetemjöl och bakpulver väl. 

 

Blanda i mjölblandningen i ägg 

och sockret. Sist i med smöret.

 

 
Fördela upp smeten i muffinsformar, in i ugnen i 225 g i ca 10 min.  Låt svalna.
 
 
Något jag verkligen inte gillar att göra är vaniljkräm. Så jag köper alltid pulver som det bara är att blanda i mjölk. 
Vispa grädden. 
Rör försiktigt om grädden och vaniljkrämen.
Spritsa på cup caken
 

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Hej
Jag läste din blogg Bröllops Guiden, jag vet inte hur man ska kontakta dig, jag vill säga att jag kan och jag vill hjälpa dig att ordna ditt bröllop att vara din minnesvärd dag.

Svar: Hej hej.
Du kan maila mig på [email protected]
Finns även på fb, Ina Elliekevin

Så du kan skriva till mig på någon av dom för snabbare svar :)
Ina - en mammas historia

2014-10-06 @ 02:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0