Påskafton

 
 
Min dag starta med att skrubba bort hundbajs ifrån barnrummet och vardagsrummet.
När jag säger att det var bajs överallt
menar jag då överallt. 
Leksaker, mattor och ja hela barnrummet.
Men det vart bara att städa överallt,
hela lägenheten.
Bara för att lukten skulle försvinna.
Fy vad arg jag var! 
Inte vad jag hade tid med. 
Jag som städat dagen innan! 
Forsätter med att Laga mat,
handla och ha med barnen på allt. 
Samt duscha och sminka. 
Sliten och lagom road hann det
blir klar innan gästerna kom. 
Stolt men död. 
Vi vart 15 st med knytis kalas.
Mycket gott och alla rätter var olika. 
Tummen upp på den.
 
Efter att vi ätit gott och en massa
prat så skildes alla åt. 
Jag tog en bra och skön sov stund medans Fredrik och barnen vart utskickade.
 
Påskägg jakt för barnen.
Riktigt roligt att leta på sina små påskägg.
Glada barn som fick se vad äggen innehåll. 
Undan plockning och nattning
innan vi fick besök igen.
Denna gång vart det poker och alkohol,
som jag inte var med på. 
Jag bidrog mest med gäspar
och lite små mummel. 
När ögonen gick i kors gick jag och la mig så fick detta fina sällskap spela vidare. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0