7 agu 2014

Bröllopstårtan ska jag göra själv,

har jag beslutat. 

(Önska mig lycka till).

Jag har en bageri och konditori utbildning, samt tagit två kurser.

Ena kursen lärde jag mig att göra olika blommor av sockerpasta,

den andra kursen fick jag lära mig att spritsa blommor på cup cakes.

Nu i oktober ska jag gå min tredje kurs och

 då ska jag lära mig hur man gör våningstårtor.

Ska bli riktigt roligt.

 

Men jag har tänkt mig en våningstårta med choklad, vanilj, grädde och jordgubbar, täkt med vit marsipan med ett lila band och

lila, vita liljor i sockerpasta (min favorit blomma).

 

 

Ni får en bild på ett ungefär så jag vill ha våran bröllopstårta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0