Smärtsam lycka

 
Igår la jag mig under kniven,
för att fylla ut mina tuttar. 
Det här något jag velat göra sedan Ellie kom. Jag hade inga tuttar, bara löshud.
Dom bara hängde.
Kunde inte använda bh och knappast utan.
Tro mig var inte det var lätt att hitta kläder.
Jag mådde dåligt över hur jag såg ut,
kände att det hindra mig så mycket.
Konstigt det där med självförtroendet.
Jag har barn och en man.
Inte alls i behov att vissa upp mig.
Jag vill bara må bra i mig själv. 
Där här är min anledning till varför jag
gjorde en bröstförstoring. 
 
Ska göra det klart och tydligt!
Det här var för min skull, 
för att jag själv vill. 
Fredrik tycker detta var onödigt och han tyckte mina bröst var bra som dom var.
Jag önskar att jag också
kunde se mig själv i hans ögon. 
Men han såg hur dåligt jag mådde. 
Han förstår inte varför. Det behövs inte. 
 
Anledning till varför jag inte berättde om operationen var för att jag ville inte väcka en onödig diskussion. 
Det är ett rätt känsligt ämne.
5 personer visste om det. 
Vissa tog det bättre än andra. 
Men även om andra tycker det är okej eller inte. Det är mitt val och min kropp. 
Jag är super lycklig över mitt beslut. 
Lycklig över att det vart verkligt. 
 
Jag vill dela med mig om min upplevelse och jag kommer skriva om Det.
Vart jag gjorde operationen, hur jag mår och allt om inläggen. 
 
Men inte just nu.
 Rätt så trött. 
Trackback
RSS 2.0