3 juli 2015

Dagen innan dagen ! 
 
Det var bara att hoppa upp upp och göra bröllopstårtan. 
Inte nog med att jag gör en tre våningstårta så ringer min mobil stup i kvarten. Se till att allt blir rätt och hålla allt lugnt. 
Stressigt nej, men svettigt ja. 
Under tiden var Fredrik och lämna ungarna till våra föräldrar samt plocka upp min bror och syster, samt små ärenden på vägen.
Lagom till att tårtan var klar och jag hunnit städa undan var det bara att åka till herrgården. 
Sisådär två timmar sena. 
Stefan, Malin, Johan, Sofia, Fredrik och jag kämpade i några timmar med att duka och dekorera i herrgården.
Efter det hade vi ett litet möte med hovmästaren. Där vi gick igenom allt som skulle ske underdagen. 
 
 
Romantiskt med rosett, spets, fjäril och blommor, i färgerna lila och vit.  
 
 
 

Övriga bord: salta pinnar, ljus och menyer. 

Gästbokshörnan: fjäderbordspennor, bok och bucketlisten. 

Baren: drick tärningar, skylt och ljus. 

korthörnan: vaser med blommor och fjärilar och kortlåda.

fanns mer dekeration som jag av någon konstig anledning inte tog bild på.

 

 

Nu allt var över var det dags för tjejkväll.
En grymt härlig dusch var verkligen vad jag behövde! Perfekt innan middagen.
Malin bjöd på en suverän
god middag och gott vin till. 
Om sanningen skulle fram så skulle vi ha spa kväll, men jag var helt slut och behövde få sova. 
Så jag låg tvär däckade innan
klockan slog 22.00. 
Men resten av ligan kämpade på fram
till kl 2 på natten. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Ina!
Otroligt fina bilder från ett otroligt vackert bröllop :)
Igår bläddrade jag förbi ett "inlägg" om rosen av kaffefilter, men nu hittar jag inte på det...hur mycket jag än snurrar runt.
Minns du vad hon på FB hette som gjorde den?
Skulle vilja beställa en jag med :)

Svar: Hej hej.
Tack snälla!

Hon jag beställde rosen av heter
Cecilia Haapasaari på. 😄

Ina - en mammas historia

2016-03-15 @ 09:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0