30 års fest för min man

I fredags fyllde min älskade man 30 år. 
 
Jag och Johan har sedan länge planerat hans 30 års fest bakom hans rygg. Ett gäng på hela 25 personer vart vi. 
Fredrik gick i tron på att han ska på spa kryssning med bara med mig. 
Farmor och farfar skulle ta hand om barnen. Såklart hade jag fixat barnvakt åt annat håll. Tre barnvakter som skulle vara här.
 
På morgonen gjorde jag och barnen amerikanska pannkakor, mackor och ägg. Med andra ord gjorde vi frukost buffé. Tog med oss allt in i sovrummet och sjöng ja må han leva. 
 
Sedan var det bara att packa till barnen (detalj) och till oss själva. 
När klockan slog tre var barnvakterna på plats, hos vår granne.
Jag ljög ihop en historia om att farmor och farfar vart sena och att vi måste lämna dom hos vår granne så länge. 
 
Halv fem gick släkt och vänner ombord båten och vi kom båten kvart över 5. Allt flöt på och han anade inget. 
 
Jag fick med han till caféet där alla väntade, när han kom in hördes det musik och ett gäng härliga människor skrika grattis. 
Ja Fredrik hamna i chock men ohört lycklig. 
 
Resterande av dagen bjöd på buffén, alkohol, frågestund, dans och mycket snack. Ett lyckligt och ett härligt gäng häll på till klockan slog 5. 
 
På lördagen fortsatte festen kl 11 tills det var dags att gå av.
Vissa var nyktra andra inte.
 
Helt otroligt och lyckad 30 års kryssning. Så himla rolig vi har haft det. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0