Ögonakuten dagen till ära.

I fredags så vart ögat bara värre och värre. Ondare, rödare och ljuskänsligare.  
Så när jag vakna idag tog det 10 min innan jag fick upp ögat.
Bara att ha ögat öppet gjorde så förbaskat ont. 
Tårarna bara rann. 

Istället för att ha några lugna timmar med att baka bröd och träna, Fredrik hade tänkt spela sitt spel. 
Ja sånt där som man sällan får göra ifred eller i Fredriks fall spela på dag tid.

Så vart det bara att åka till ögonakuten,
 där satt vi i tre timmar innan vi fick åka därifrån. Min undersökning tog 10 min..
Ögonläkaren kom fram till att det är något som heter Regnbågshinneinflammation.
Det enda jag vet att det inbär att jag ska droppa 9 gånger per dag i ögat i 8 dagar. 
För att sedan åka tillbaka för en ny undersökning. 

Efter att behövt åka till två olika apotek och veckohandlat så kan vi äntligen hämta hem våra små monster. 

Jag hann med 40 min hemma träning, brödbakning, lek och middagsgäster. 
Man hinner med mer om vad man kan tro ibland.

Nu ett varmt bad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0